ما چند دستور عمل ساده را برای ایجاد یک پیامک موفق را برای شما جمع آوری کردیم. در اینجا ما می‌خواهیم تخفیفات تابستانی یک فروشگاه زنجیره اغذیه فروشی خیالی را معرفی کنیم.

قدم اول: کسب کار خود را معرفی کنید(اسم فروشگاه)

پیامک خود را با معرفی کسب کار خود شروع کنید. فرض نمایید پیامک تبلیغاتی را ارسال نمودید و اسمی از صاحب آن در پیامک اشاره نشده باشد. در ظاهر شاید مسئله ساده ای باشد ولی باور بفرمایید ما روزانه چندین هزار ارسال با این ضعف مشاهده می‌کنیم.

قدم دوم: برتری پیشنهاد شما

بهترین مطلبی که شما می‌توانید در ابتدای متنتان به آن اشاره کنید مشخص کردن میزان تخفیفتان می‌باشد تا مشتریتان را در همان ابتدای مشاهده متن جذب نمایید. برای مثال

"دریافت 20 درصد تخفیف برای خرید بعدیتان با خرید 20 هزارتومان به بالا "

قدم سوم: دستورعمل اجرایی

این امر بستگی به سیاست کاری شما برای پیاده سازی و بهره گیری از این تخفیف است و چگونه و چه مقدار مشتریان شما برای برخورداری از این تخفیف باید تلاش کنند به عنوان مثال

"با نشان دادن این متن از تخفیف ما بهرمند شوید" و یا "جهت دریافت تخفیف کد xxxx را به صندوق اعلام نمایید"

قدم چهارم :اضافه کردن تاریخ اتمام

مشخص کردن تاریخ انقضا نشان دهنده اورژانسی بودن پیشنهاد شما می‌باشد و به مخاطب شما این مطلب را یادآور می کند تا سریعا اقدام کند. برای مثال "انقضا: 5/4/1394"

اقدامات دیگر

بعد از اینکه موارد بالا را انجام دادیم چند نکته وجود دارد که رعایت کردن آن کمک می‌کند تا به اهداف خودمان برسیم.

- زمان بندی

در تبلیغات، زمان بندی بسیار مهم می‌باشد. باید اطمینان حاصل نمایید تا پیامک درست زمانی به مخاطب می‌رسد که شخص را وادار به حرکت کند.

مثلا برای این مثال ساعت 11:30 قبل از صبح و 18 زمان مناسبی می‌باشد زیرا در این ساعت از روز ما گرسنه و یا نگران فراهم کردن وعده غذایی خود می‌باشیم بنابراین در این ساعت پیامک با این محتوا بسیار کار آمد خواهد بود، حداقل این شانس را داریم که مخاطب اندکی راجب پیشنهاد ما فکر کند.

- شخصی سازی کردن

در صورتی که اطلاعات بیشتری از مخاطبین خود دارید مانند نام شخص ارسال یک پیامک به صورت شخصی سازی شده می‌تواند بسیار موثر باشد.

مثلا : "آقای صداقت از تخفیف 20 درصدی خود در تاور برگر بهرمند شوید"

"برای این کار می تواند از ماژول ارسال هوشمند استفاده نمایید"

- اطلاعات بیشتر


در صورتی که می خواهید اطلاعات بیشتری در ارتباط با نحوه دریافت خدمات و یا بهره گیری از تخفیف بیشتر را به مخاطبین خود معرفی کنید می‌توانید از ارسال یک لینک درون متن خود استفاده کنید. طولانی بودن متن باعث می‌شود مخاطب تاثیر کمتری بگیرد و تمایلی به خواندن ادامه مطلب نداشته باشد.